Sunday, April 11, 2010

Terengganu Detinasi Ku.

Bendera Terengganu.
Air ABC.......
Laksam Terengganu.



Akok Telur....





(^‿◕).




Assalamualaikum .Saya Aidilsufi.Hari ini saya mahu meceritakan satu cerita yang bertajuk: (Terengganu Detinasi Ku).Saya ini duduk di johor kampung saya di terengganu.Pada suatu hari saya terdengar ayah saya cakap dengan mak saya .Ayah saya cakap dekat mak saya nak balik kampung saya pun suka lah.Sbb saya suka sangat kalau balik kampung.sbb boleh main dengan sepupu lagipun dekat sana makanan yang paling kite suka ialah laksam sbb laksam dekat terengganu sedap sangat takde negeri lain yang boleh lawan laksam yang dekat terengganu.lagi satu makanan yang kite suka yang dijual di terengganu ialah akok telur.masetu kan kite pergi jalan-jalan dengan sepupu dengan membawa sebanyak-banyak duit yang ibubapa kasi sbb mahu membeli-belah di kedai berdekatan lagipun kedai tu murah tau di depan kedai tu pulah ada pak cik yang menjual air ABC murah pulak tu satu cawan yang penuh harganya rm 00.50 tpi cawan tu bukan penuh dengan air je penuh dengan sedapnya.Apalagi ye yang saya nak cerita mmmmm............rasanya sampai dekat situ je ok lah assalamualaikum.

No comments: