Friday, September 24, 2010

Raya Kt Terengganu

Pada pagi Hari Raya Pertama...Semua Bergambar secara terang-terangan...Ada juga yang pakai jubah, baju Melayu, Baju Kurung, Kain Pelekat dan ada juga yang memakai Baju T-Shirt , Kopiyah dan Kain Pelekat.....BeRaya di Kg. amat mengembirakan.Tettapi alankah sedihnya sepupu yang lagi satu Family tu tak dapat bergambar bersama-sama kerana dia sudah pergi beraya dahulu...Dan ada juga lagi satu Family yang tak dapat bergambar kerana ada sikit masalah, tetapi bagaimana pun dia tetap post duit Raya untuk kami semua...Nasib baik lah duit tk kena curi......tu je lah ana nak cerita kan..Dah tak ade Idea dah....bye... ASSALAMUALAIKUM....

Bermain Tisu Tandas Ke?


Pada malam Raya, Sepupu ana suruh ana main tisu kat luar...Nak buat camne, kene main je lah........

Wednesday, July 28, 2010

Antara Nama Kampung-Kg. Di Terengganu

Kg. Tebauk

Kg. Bukit Datu

Kg. Banggol Pauh

Kg. Wakaf Tembesu

Kg. Seberang Takir

Kg. Tanjung Bunut

Kg. Tok Jiring

Kg. Padang Nenas

Kg. Jeram

Kg. Bukit Tumbuh

Kg. Wakaf Mempelam

Kg. Durian Burung

Kg. Pengkalan Arang

Kg. Atas Tol

Kg. Gelugur

Friday, July 9, 2010

Haiwan belaan saya dengan sepupu kat Terengganu!


Msetu kan saya balik kampung di Terengganu.Saya bertolak lebih kurang pukul tujuh pagi.Saya sampai lebih kurang pukul 11 malam.Pada hari esok sepupu saya cerita yang die bela kucing.Pastu dia suruh saya bela sme.Dia paksa2.Apalagi saya terima je laaa.Ok lah tu je saya nak cerita hari ini.Assalamualaikum!

Saturday, June 12, 2010

Kawan baik..

Inilah kawan baik saya di kampung saya di TErengganu...


















Sepupu ana kacau lah!Ana tengah main selipa tiga dia pergi ambik gmbar pulak!kan dah kalah!

Permainan di dalam kereta sementara belum sampai di kampung saya di Terengganu






Saturday, June 5, 2010


Yeah!Pukul Tujuh Setengah Dah Nak Balik Kampung......

Wednesday, May 5, 2010

Cepat....


Eh!Dah pukul brape nih?Eh!Dah lewat lah.Cepat pergi Terengganu....

Terlepas peluang.


Sesiapa yang belum pergi dekat negeri Terengganu baik pergi sekarang sebelum ada menda yang best-best yang anda semua terlepas menengoknya.Saya dah banyak kali dah pergi sampai sekarang pun ingat lagi tempat yang pernah pergi dulu di Terengganu.Pening kepala.

Nyaman bermain layang-layang di pantai Telok Ketapang.



Salam semua!Msetu ayh saya ajak saya pergi ke pantai.Ayh saya membeli kan saya layang-layang.Saya berasa sungguh gembira.Lepas bermain, saya dan sepupu saya berminum air.Ayh saya membeli air.selepas itu saya terus balik ke rumah.Saya barasa sungguh gembira.Saya suruh ayh saya pergi lagi bila ada mse!Bestnya Terima kasih ayh!

Cas Ligas-bas yang membawa pelancong mengilingi bandar dan tempat-tempat bersejarah.


Ini lah bas yang akan membawa sesiapa yang tidak mempunyai kereta tetapi dia hendak pergi melancong dekat Terengganu. Ini lah bas dekat bandar Terengganu yang membawa sesiapa saja yang mahu melancong dekat Terengganu.

Friday, April 30, 2010

Wajik.


Siapa yang suka kuih ni cepat lah pergi terengganu sbab kuih ni dia cuma ada di negeri Terengganu.

Monday, April 26, 2010

PelancongTerengganu

Assalamualaikum semua.Nak tahu tak negeri mane yang sesuai untuk pergi melancong?Mesti lah dekat Terengganu sbb dekat sana banyak tempat tempat seperti masjid kristal,library,Mydin pertama dan lain-lain.Saya pun suka pergi dekat Terengganu.Banyak dah tempat yang saya pergi contohnya masjid kristal,mydin pertama,stadium terbuka,giant dan library.Nak tahu tak staduim terbuka ada tempat main bowling dekat dalamnya.Saya pernah main bowling dekat situ.Best.Tetapi sekarang staduim terbuka dah runtuh tinggal stadium terbuka je ada.Tpi kalau stadium tu dibuat lagi jangan buang mase untuk pergi ke sana.SEPAT PERGI TERENGGANU.TERENGGANU BEST.Jangan lepas peluang untuk ke Terengganu.



Yeah!Yeah!Nanti bila bulan enam mak n ayah ana cakap nak balik kampung dekat Terengganu.Nanti ana cerita mse perjalanan ana balik kampung tu pulak ok.Bye Bye semua.Assalamualaikum.

Monday, April 19, 2010

Main Dekat Terengganu....

Salam semua.Apa khabar?Sihat?Ni basikal ana.Lawa tak?Basikal ni kalau main dekat rumah ana yang dekat johor ni tak best tapi kalau main dekat rumah atuk ana yang dekat Terengganu tu best.Sbb dekat sana luas.Selepas ana main basikal kalau atuk ana bakar sampah mesti ana tolong atuk ana bakar sampah.Sbb hobi ana dekat Terengganu ialah bakar sampah.Kadang-kadang ana main pangang-pangang dengan sepupu ana.Ok lah sampai situ je yang ana nak cerita.Assalamualaikum semua.

Sunday, April 18, 2010

Selipa Terengganu.....





Lawa tk selipa ni?lawa kan.Mesti lah lawa sbb tuannya pun hensem jugak....Nk Tau tk selipa ni ana beli kt mne?mesti lah dekat Terengganu.Mcm ni ceritanya.Mse tu kan selipa ana yang lama tu dia terlalu berat jadi ana beli lah selipa yang rengan sikit.Tpi msetu ana dekat Terengganu lagipun hari tu hari ahad jadi ana beli selipa ni dekat pasar bukit tunggal.Mcm tu lah ceritanya.

Satar Terengganu.

Assalamualaikum.Mse tu kan ana dalam pejalanan balik ke johor Lepas tu mak ana ternampak satar terengganu dekat tengah jalan orang tu dia jual menaiki motor.Lepas tu mak ana suruh ayah ana berhenti bawak kereta dan tahan orang yang jual satar terengganu tu.Mak ana tu suka sangat satar terengganu tak kira pedas ke tak pedas ke mak ana tetap makan.

Rumah atuk ku di Terengganu (Part 1)


Asalamualaikum.Mse tu kan ana kat rumah atuk ana dengan sepupu ana namanya adib hakimi.Dia tu baik orangnya.Mse tu kan tengah malam ana main dengan hakimi.Ana main baling-baling bantal.Best.Tpi kan mse tu adik mak ana datang rumah atuk ana.Dia bercakap dengan kakak ana.Mse kakak ana cakap dengan dia ana tengah main dengan Hakimi.Lepas tu Hakimi nak baling bantal dekat ana tpi ana halang jadi ana tk kena lah tpi adik mak ana yang kena nasib baik adik mak ana tk mengamok.Rumah atuk ana warnanya kuning macam wrna dekat atas ni.

Saturday, April 17, 2010

Seronokkan dan sate ikan (part 2)

Kucing lintas kat depan ana lepas kucing lintas tu ana terus sampai dekat rumah sepupu ana(Iman).Lepas tu apa lagi ana pun pergi lah main dengan diorang.Nak tahu ana main apa ana main tenteng.Best....Lepas ana main,makan,duduk,baring dan lain-lain ana pun balik lah dalam pejalanan balik ke rumah atuk ana.Ana terdengar sepupu ana cakap sate ikan sate ikan ana pun pelik ada ke sate ikan?Lepas tu ana tanya lah kt sepupu ana sate ikan tu sedap ke lepas tu sepupu ana cakap sedap ana pun suruh lah mak ana beli.Lepas tu mak ana beli lah.Ana ingat mak ana beli sikit rupanya banyak.Lepas tu mak ana tanya ana "sufi nak sos sate ikan ni pedas ke manis"?Lepas tu ana tanya mak ana pulak "mak ada ke sos manis"?Mak ana jawad entah pak cik yang jual sate ikan ni cakap ada .Ana pun nak lah sos manis sbb ana tak pernah rasa.Sekian Terima Kasih...

Seronokkan dan sate ikan (part 1)


Msetu kan ana kt rumah atuk ana.Lepas tu ana tengah main dengan sepupu ana best main dengan diorang.Macam-macam mainan ada.Sejam kemudian mak ana tanya "sufi nk ikut mk pergi rumah Iman tk" ana pun cakaplah ana nk ikut pastu mk ana tanya dengan sepupu ana pulak "nak ikut tk" pastu diorang pun nak ikut.Rumah Iman tu dekat je jalan kaki pun boleh tpi kalau nk naik kereta pun boleh terpulang lah kepada anda.Tpi msetu mk ana nk jalan kaki tpi dalam pejalanan pergi tu kan ada.......................................

Thursday, April 15, 2010

BEST....

BesT.....

Terengganu Negeri Paling Saya Suka....

Sunday, April 11, 2010

Terengganu Detinasi Ku.

Bendera Terengganu.
Air ABC.......
Laksam Terengganu.



Akok Telur....





(^‿◕).




Assalamualaikum .Saya Aidilsufi.Hari ini saya mahu meceritakan satu cerita yang bertajuk: (Terengganu Detinasi Ku).Saya ini duduk di johor kampung saya di terengganu.Pada suatu hari saya terdengar ayah saya cakap dengan mak saya .Ayah saya cakap dekat mak saya nak balik kampung saya pun suka lah.Sbb saya suka sangat kalau balik kampung.sbb boleh main dengan sepupu lagipun dekat sana makanan yang paling kite suka ialah laksam sbb laksam dekat terengganu sedap sangat takde negeri lain yang boleh lawan laksam yang dekat terengganu.lagi satu makanan yang kite suka yang dijual di terengganu ialah akok telur.masetu kan kite pergi jalan-jalan dengan sepupu dengan membawa sebanyak-banyak duit yang ibubapa kasi sbb mahu membeli-belah di kedai berdekatan lagipun kedai tu murah tau di depan kedai tu pulah ada pak cik yang menjual air ABC murah pulak tu satu cawan yang penuh harganya rm 00.50 tpi cawan tu bukan penuh dengan air je penuh dengan sedapnya.Apalagi ye yang saya nak cerita mmmmm............rasanya sampai dekat situ je ok lah assalamualaikum.